top of page
Ara
  • Ender Üstüngel

Fransız eğitim sistemi: Ahlâklı ve insancıl bir yaşam felsefesi

Öğrencilerimiz, Atatürk Türkiye’sinin ihtiyaç duyduğu, çıkarcılıktan uzak, çevresindeki sorunlara duyarlı, ahlâklı davranan ve Cumhuriyet’e bağlı bireyler olmayı öğreniyorlar.


Disiplinli bir yaşam

Disiplinin insan yaşamındaki önemi tüm öğretmenlerimiz tarafından vurgulanıyor. Genel gidişattan farklı olarak bu konuda asla taviz vermiyoruz, “adam sendecilik” hastalığından uzak durmaya çaba gösteriyoruz.


Kaliteli bir yabancı dil ve yüksek kültür düzeyi

Hazırlık sınıfında öğrenciler 23 saat fransızca, beş saat matematik ve fen olmak üzere haftada toplam 28 dersi Fransızca olarak işliyorlar. Dilin yanı sıra Fransız kültürünü de çeşitli etkinliklerle tanıyorlar. Sahip oldukları Türk kültürünü pekiştirme olanağı buluyorlar.


Analitik düşünce

Özelikle büyük sınıflarda inanılmaz bir üniversiteye giriş sınavı baskısı var. Sınavlarda sorulara hızlı cevap verme gereği eğitim kadrosunun, “Analitik düşünme yoluyla soru çözmek gerektiği” tezini baltalıyor. Öğrenciler yakın zamanda işlerine yaramayacağı inancıyla, öğrenmeye pek de istekli olmadıkları bu düşünme biçimi konusunda bizim haklı olduğumuzu ancak yıllar sonra fark ve kabul ediyorlar. Bu kabul, iş yaşamında karşılaştıkları ilk zorluk anında analitik düşünce sistematiği otomatik olarak devreye

girdiğinde gerçekleşiyor.


Eleştirel bakış açısı

Öğrencilerimize aşılamaya çalıştığımız tutum, empoze edileni değil olayların ardındaki gerçekleri görmeye çalışmak.


Diğer bireylere saygı

Farklı düşünen, farklı görünen, farklı davrananlara saygı duymayı onların fikirlerine değer vermeyi öğreniyorlar. Her bireyi olduğu gibi kabul etmeyi farklılıklara saygı göstermeyi ve bunun sebeplerini anlamaya gayret göstermeyi öğreniyorlar. Kendilerinin de farklı tavır alacakları bir konuda aynı saygıyı göreceklerini biliyorlar.


Dayanışma ruhu ve topluluğa ait olma

Kendileriyle aynı şartlara sahip olmayanlara yardım eli uzatmayı temel görevlerinden biri olarak sayıyor ve paylaşmayı kavrıyorlar. Sadece maddi değil manevi açıdan muhtaç olanlara da el uzatmayı bir yurttaşlık görevi olarak görüyorlar. Sosyal dayanışmanın, topluluk olmanın gereklerinden biri olduğunun bilincine varıyorlar.


Sonuç

Fransız lisesi mezunu sadece yabancı dil düzeyiyle değil, Cumhuriyet’e bağlılığıyla, ahlâklı ve insancıl yaşam biçimiyle, disiplinli tavrıyla, diğer bireylere duyduğu saygıyla, sahip olduğu kültür düzeyiyle, sosyal dayanışma duygusuyla, ülkesinin sorunlarına duyarlılığıyla, olaylara eleştirel bakabilme yetisiyle ve güncel teknolojilere hakimiyetiyle öne çıkandır. Donanımıyla yaşamın her alanında başarılı olur.


Ender ÜSTÜNGEL - İstanbul Özel Saint-Joseph Fransız Lisesi Türk Müdür Başyardımcısı

24.06.2015 tarihli Hürriyet Gazetesi Yazısından

116 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page